Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 2212 ggr
Spotifys
2012-02-07 13:16

Varför blev du blodgivare?

Alla blodgivare där ute, varför valde just ni att bli blodigvare?

Jag själv blev blodgivare samma vecka som jag fyllt 18. Efter att ha sett hur stor skillnad man faktiskt kan göra bestämde jag mig för att bli blodgivare. En nära vän till mig skadades allvarligt när hon (otroligt nog) "spetsades" av en fallande istapp. Oturligt nog träffade den en större kroppsåder i benet och utan flera blodgivares insatser hade hon inte klarat sig.

Idag mår hon tack vare alla blodgivare där ute bra och vi kommer alltid att vara tacksamma för deras insatser!

Annons:
EternalWinter
2012-03-02 18:16
#1

Putt Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Gottfridsson
2012-03-03 11:26
#2

Jag växte upp med blodgivare runt omkring mig, så det 'satt i ryggmärgen' att ge blod. Tyvärr är det länge sedan jag lämnade, då dom är rädda att jag ska tuppa av och ansett att jag själv behöver det blod jag har i kroppen.

Funderar ibland på att kolla om jag kan få börja lämna igen, men har lite svårt att 'komma mig för' Skäms

Spotifys
2012-03-03 21:10
#3

#2 Skadar ju inte att provaGlad Jag har bett om att bli tippad bakåt både gångerna jag lämnat så att risken för att svimma minskar, ett tips bara!Flört

Kalli
2012-03-04 09:01
#4

Mamma var blodgivare, själv har jag alltid dragit tyckt att det var en bra medmänsklig sak att göra men har dragit mig för det eftersom jag tycker att sprutor är väldigt obehagliga. Blev ofta stucken som barn och de känslorna sitter liksom i.

I vilket fall var jag på en marknad med min dåvarande pojkvän där det fanns en blodbuss. Kommer inte ihåg exakt hur vi kommer in på det hela men jag säger att om du gör det så gör jag och går in och testar mig. Jag mådde dåligt resten av dagen och bangade ur men det var ändå värt det och sen dess har jag lämnat mer eller mindre regelbundet.

Gottfridsson
2012-03-04 15:21
#5

#3 Det var ju en idé Glad Ska ta mig i kragen och kolla upp, om dom tycker jag har tillräckligt, för att kunna avvara lite.

starhawk
2012-03-07 09:09
#6

Det där med "livsviktig insats" har aldrig bitit på mig, jag lämnade blod för att man mår bättre efteråt och får en gratis blodundersökning, man får t.o.m. betalt för det, i början fick man reda pengar sen blev det en "present" som man fick välja

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
chilisalsa
2012-03-07 18:03
#7

Bättre än gammaldags åderlåtning som dödat många människor som universalbehandling för i stort sett alla åkommor.

http://www.alltomhistoria.se/artiklar/historisk-lakekonst/

Nä skämt å sido, lämnar både trombo och blod då det är en mycket liten insats för att hjälpa många :-)

Medarbeterare på Kost

Upp till toppen
Annons: