Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 3105 ggr
Spotifys
2012-02-07 17:48

Gåvor

Tycker ni det är rätt att blodcentralerna ska spendera pengar på gåvor? Är det lagom mycket man får? Borde man får mer/mindre?

Annons:
Farwuq
2012-03-02 11:45
#1

På min tid fick man några kronor + en knäckemacka och ett glas saft.
Det var helt lagom.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

chilisalsa
2012-03-20 00:42
#2

Tror faktiskt inte de spenderar pengar på gåvor i någon större utsträckning.

På min blodcentral är alla gåvor betalda av företag som på så sett vill stödja blodgivningen. Det är en väldigt liten kostnad i deras samanhang !

En betydligt större och viktigare insats en del hedervärda företag gör för att stötta blodgivning är att de låter de anställda lämna blod på arbetstid !

Tyvärr är det väl endast ett antal större företag som gör det vilket är vansinnigt synd egentligen… 0.5 - 3 timmar av/på arbetstid för en anställd som får betala själv är ändå ganska mycket pengar för en del.

Medarbeterare på Kost

Caf_Roy
2012-06-10 08:33
#3

När man lämnar trombocyter får man ett visst antal poäng som man kan välja att ta ut i någon liten pryl eller spara till någon större. Men det går inte när man lämnar vanligt blod vilket jag tycker är synd.

Jag är inte så intresserad av några av grejerna de har så det brukar sluta med att jag tar en trisslott eller skänker min ersättning till läkare utan gränser. Det vore mycket roligare om man kunde samla ihop till någon större sak när man lämnar vanligt också. den behöver inte vara värd lika mycket som summan av småsakerna man hade kunnat få, men lite roligare.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: