Annons:
Etikettblod
Läst 2451 ggr
Lilith
2012-03-03 03:52

Olika blodgrupper

Jag har alltid velat ge blod, men sedan jag fick veta att jag har AB+ har det aldrig blivit av att jag kontaktat någon blodgivningscentral eftersom jag har en blodgrupp som kan ta emot ifrån alla men bara kan ge till ett fåtal.
Är den här tanken riktig, eller är det så att det fortfarande kan finnas nytta med mitt blod?

Annons:
Maria
2012-03-03 11:06
#1

Jag kan tänka mig att du är intressant i alla fall. Det bästa du kan göra är att ta kontakt med blodcentralen och fråga.

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gottfridsson
2012-03-03 11:16
#2

Tycker att du ska kontakta blodgivarcentralen. Ditt blod kan vara värdefullt för de fåtal som kan ta emot det.

Lilith
2012-03-03 11:56
#3

Ser nu att jag i vilket fall inte får ge blod på åtminstone sex månader, eftersom jag tatuerat mig nyligen :/
Men ska höra av mig till dem och kolla ifall mitt blod kan vara intressant vid ett senare tillfälle.

Tack för era svar!

Farwuq
2012-03-03 14:43
#4

Jag är också en AB+.

Jag gav blod i många år, framför allt under 80-talet. Jag är numera sjuklig och tar mycket medicin, så mitt blod är inte lämpligt längre.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Icecold Angel
2012-03-05 12:05
#5

Det är bättre att ge blod så att andra AB+:are kan få, än att dessa behöver ta 0- blod bara för att det inte finns deras eget blod att tillgå.

I sådan fall är det bättre att 0- blodet sparas till ambulanser eller till 0-:are :)

Så tänker jag i alla fall :)

Upp till toppen
Annons: