Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 2851 ggr
MissInAction
3/22/12, 10:44 PM

Hur frisk ska jag vara?

Har läst rätt noga på geblod-sidan men det är ändå en sak som jag funderar över. Skäms

Kan man gå till Blodcentralen och testa om man är lämplig som blodgivare när man har någon slags förkylningsinfektion i kroppen? Eller måste man vara helt frisk

Det känns som att det alltid är något på gång för mig, då jag jobbar på förskola och åker på den ena förkylningen efter den andra Skrikandes

Och om jag känner mig frisk - är det bara att knalla in där och be om att få fylla i formulär? Jag har gjort en intresseanmälan på nätet för några veckor sedan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Moa-]
3/23/12, 8:34 PM
#1

Du ska känna dig helt frisk när du ger blod och anmäler dig till blodgivning. Du får besvara den frågan inför varje givning. Om du bär på infektioner så kan detta även påverka ditt blodvärde så att du nekas att bli givare den vägen.

Ja, det är oftast bara att besöka en blodcentral och säga att du vill bli givare. (Varierar lite mellan olika landsting verkar det som.)

makkeosv
4/1/12, 6:00 PM
#2

Du måste vara helt frisk.

BaraLisa
4/2/12, 7:20 PM
#3

Om du är "sjuk" så ofta, så kan du kanske inte heller "vara till nytta" liksom? Man vill ju ha friskt blod, och hängiga människor mår inte bra av att ge blod. Lycka till! Hoppas det går bra.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

BaraLisa
4/2/12, 7:24 PM
#4

Man ska nog undvika att springa runt halvsjuk bland folk, speciellt på vårdinstitutioner. Även om jag förstår att det inte är "ditt fel". Glad

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Aribigga
4/2/12, 8:14 PM
#5

Jag har samma problem, har försökt ge blod sen i höstas men är jämt småsnorig eller hostig så det är bara att vänta :(

lurvponnyn.vimeddjur.se

MissInAction
4/2/12, 9:05 PM
#6

Ja vi får se om det blir bättre framåt sommaren kanske. Vill ju gärna hjälpa till om jag kan och får Gråter

Vet ni om PCOS eller IBS kan vara något automatiskt hinder för blodgivning?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Moa-]
4/2/12, 10:28 PM
#7

Länk till lista med sjukdomar och hur dessa påverkar tillstånd för blodgivning.

Du får gå in och se om de sjukdomar som du nämner har längre namn och finns med i listan.

Upp till toppen
Annons: