Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 7526 ggr
Spotifys
2012-08-06 22:39

Lämnat blod!

Idag har jag varit och lämnat blod för tredje gången. Det gick bra och jag mådde som vanligt efteråt! Men självklart sitter jag med ett stort blåmärke såhär efteråt. Förra gången blev det bara en liten prick, någon som vet vad det beror på? Gör inte så överdrivet ont, mest lite irriterande när man böjer armen. Nu gäller det bara att komma ihåg att ta järntabletter…;)

Annons:
MissInAction
2012-08-06 23:04
#1

Vad bra Glad

Till mig sa hon då jag lämnade förra - första - gången, att jag ska hålla armen rak en stund efter att hon dragit ut nålen, för då läker det finare, och om man böjer armen så blir det lättare blåmärken. För då "stannar" väl bloder kanske? Nåt sånt. 

Om du tar några andra mediciner eller tillskott kan du ju ha järntabletterna på samma ställe som dem? Eller bredvid tandborsten, så kan du ta dem när du borstar tänderna på kvällen.

Vad valde du för gåva?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Spotifys
2012-08-07 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det beror säkert på det dåGlad

Jag har faktiskt satt alarm på mobilen så att jag ska komma ihåg att ta dom. Jag tycker det är så svårt att komma ihåg att ta tabletterna när man inte ska ta dom varje dagTungan ute

Nu har jag bestämt mig för att börja spara på glas, så jag tog ett jättefint glas med en blå strimma i.

Vad tog du för gåva när du lämnade?

Såhär såg armen ut igår, idag ser det mycket bättre ut och gör knappt ont alls. (Superdålig mobilbild, jag vet!)

MissInAction
2012-08-07 23:19
#3

Ojoj det var inget litet blåmärke? Förvånad
Men det gör inte ont eller?

Ja glas kanske man skulle samla på. Eller inte, jag får ta en närmare titt på dem framöver! Vi skulle behöva flytta först innan jag drar på mig mer ägodelar Flört

Första gången jag lämnade så valde jag en t-shirt.

Det är klart, är man inte van att ta tabletter eller annat så kan det nog vara knepigt. Jag har haft någon form av medicin eller vitaminer sedan jag var 8 år, så jag kommer ihåg sånt. Men alla sätt är bra för att komma ihåg!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Spotifys
2012-08-09 21:21
#4

Ont gör det ju, men är inte så farligt. Det gör mest ont när man rör det eller böjer armen.

Nu ser det i alla fall mycket bättre ut redan Skrattande

Kan du inte visa bild på t-shirten? Kollade efter det på blodtappen förra gången, men såg ingen.

MissInAction
2012-08-09 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det är ingen märkvärdig t-shirt alls, men skön Glad

Det är så mörkt här i lägenheten nu så det syns knappt, men tröjan är brun! 

Lite synd att det inte var en bloddroppe eller Ge blod-logga på baksidan - det hade gett ännu mer reklam.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Spotifys
2012-08-10 21:41
#6

Den var ju fin! Jag hade också tyckt att det hade varit roligare med någon logga eller liknandeGlad

Annons:
MissInAction
2012-08-10 21:54
#7

Men oj, märkligt. Bilden är i stående här på datorn, men när jag laddat upp den verkar den ha hamnat i liggande format Förvånad Nåja, haha!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

AnnicaL
2012-10-03 15:38
#8

Oj! Vilket blåmärke!

Idag har jag varit och lämnat blod! Första gången på säkert 2 år pga. lite olika anledningar och sjukdom. Känns otroligt skönt att vara tillbaka igen!! Och nästa tappning är redan inbokad. Skrattande

Upp till toppen
Annons: