Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 5598 ggr
Spotifys
2012-08-10 21:52

Järntabletter

Nu har jag bara ätit järntabletter sedan i måndags, men har redan glömt och ta en Obestämd Usch vad jag är dålig på att komma ihåg det! Förra omgången glömde jag ta 5 stycken eller något tror jag och självklart har mitt Hb-värde sjunkigt. Första gången var det 135 andra gången 130 och nu 128.

Har ni lätt för att komma ihåg att ta era tabletter? Några bra tips?

Annons:
MissInAction
2012-08-10 21:58
#1

Men det är nog ingen panik med att du måste ta dem så ofta? Till mig sa de att huvudsaken jag har tagit alla till nästa besök. Så jag bestämde mig för att ta dem varannan - var tredje kväll, lite beroende på hur jag hade ätit under kvällen Glad

Vet att mina värden var lite i lägsta laget också så det ska bli intressant att se om det har tagits upp ordentligt. Skull helst vilja gå till vårdcentral och kolla upp det, men då måste man ju fixa läkartid enbart för det…

Jag har nog inga bra tips alls förutom att ha tabletterna på ett ställe där du ser dem när du behöver ta dem. Kanske testa sätt ett extra larm på mobilen? Själv har jag ju inga problem att komma ihåg då detta har varit en vana under större delen av mitt liv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Denna kommentar har tagits bort.
[Älskamig]
2012-09-01 23:53
#3

Se till att ta de var klockslag var dag, då är det ju enkelt att ha på larmet på mobilen, precis som #1 säger. Annars kan du ju ha de på ett ställe där du ser det hela tiden. Skriv på handen att du inte får glömma tabletter, påminn dig.. Ja, kanske kan du ställa tabletterna vid din tandborste? Då lär du väl ändå inte glömma? :)

Zofia89
2012-10-02 09:17
#4

Jag kan inte alls äta järntabletterna =/ Får förstoppning direkt =( Men än så länge har jag inte fått järnbrist… Har givit blod 2ggr =)

MichelleHalinoja
2012-10-05 20:23
#5

#4 Du kan ju fråga dom på blodgivningen om du kan få ett par andra tabletter som är snällare mot magen, de brukar ha flera sorter! Bara ett tips! Glad

Zondell
2012-11-28 22:31
#6

Jag tar mina vitaminer på morgonen till frukost. Mina järnvärden är ok men inte mer. Köpte hemofer plus på Apoteket och tar en sådan varje morgon. Inget magproblem.

Annons:
MissInAction
2012-11-29 00:02
#7

Zondell,
Med vitaminer, menar du järn? Finns det isåfall någon anledning till att du tar dem på morgonen?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zondell
2012-11-29 00:31
#8

Ingen mer anledning än att jag inte vill glömma bort dom och av gammal vana.

MissInAction
2012-11-29 11:45
#9

Det är förståeligt Glad
Anledningen till att jag frågar är att just mineraler tas bäst upp nattetid då kroppen är i vila. Många av dem jobbar med nervsystemet och det är som mest aktivt just då. Så de brukar rekommendera att järntabletterna tas då.
Huvudsaken är att man inte får i sig mjölkprodukter timmarna runt intaget.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zondell
2012-11-29 11:48
#10

Där ser man. Kanske idé att ta vitaminer på morgonen och mineraler på kvällen då. Jag är lite manisk så jag kommer inte att glömma. Tack för upplysningen!

MissInAction
2012-11-29 13:08
#11

Ja det är nog smart. Man kan ju prova olika saker för att komma ihåg. Mobillarm ett tag tills vanan sitter, eller att ha dem i närheten av tandborsten.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-06-11 22:06
#12

Hm hur var det nu… skulle man, eller skulle man inte ta järntablett samma kväll som man lämnat? 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: