Annons:
Etikettövrigt
Läst 1457 ggr
emmaap
2012-10-20 20:57

locka fler blodgivare

Hej! :)

Går just nu mitt sista år på gymnasiet och som de flesta andra håller jag på med ett projektarbete. Jag har valt ämnet blodgivning och har precis själv blivit blodgivare (eller ja, jag har ett inbokat möte där jag ska ta prover för att se om jag får ge blod). Äntligen säger jag bara då jag har väntat ganska länge på det här. Fylde 18 i juni men pga operation har det inte kunnat bli av tidigare.. :)

Ja i alla fall, så vill jag med mitt projektarbete försöka nå ut till folk och insperera dem till att börja ge blod, men jag har inte riktigt kommit på vad jag ska göra. Funderar på att skriva en insändare till tidningen, men vill försöka göra mer. Så jag undrar givetvis om NI har några ideer på hur jag kan nå ut till andra och få dem till att vilja ge blod. Alla ideer är guld värda! 

(Innan jag postar detta inlägget måste jag bara säga att jag är glad över att ha hittat hit, är inne mycket på iFokus men har aldrig sett sajten innan)

Hälsningar Emma! :)

Annons:
MissInAction
2012-11-29 00:07
#1

Hej!
Oj det var över en månad sedan du skrev. Hur har det gått för dig? Vilka sätt har du hittat att locka blodgivare?

Tidningsinsändare är absolut en väg. En annan sak som jag tänker mig att man kan göra är att skriva ut eller trycka lappar som liknar de som blodcentralerna har, med ett kort men starkt budskap och där det tydligt framgår att man vill locka och inspirera människor att ge blod.
Du vet såna där lappar där man har flikar längst ner, som folk får ta.

På flikarna kan det exempelvis stå Jag har bestämt mig för att ge liv!

Bara en grej jag kom att tänka på nu Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ea-persson
2012-12-03 09:51
#2

Hej! Ser att vi håller på med samma sak som projektarbete! 
Tror det skulle vara bra att skriva en insändare till tidningen. Annars skulle du tex. kunna göra en film? och sprida på nätet..

Om du har lust och diskutera lite projektarbete kan du PM:a :)
Lycka till!

  MVH Emsis Persson

Jetaime
2012-12-13 21:34
#3

Kul projekt och initiativ, hur har det gått för dig?

Upp till toppen
Annons: