Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 1292 ggr
Jetaime
2013-04-17 12:59

7 maj!

… Har jag fått tid för min första blodgivning :)

Annons:
MissInAction
2013-04-17 14:22
#1

Hurra! 🥳

Då kommer det kanske en uppdatering här sedan?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jetaime
2013-04-17 14:57
#2

Ja, äntligen tog jag tag i det :) Sen var det ju ett plus att mina värden var bra och jag var inte helt säker på om jag fick med tanke på att jag åt/äter medicin, men det var inget som påverkade blodgivngen :)

Absolut, kommer uppdatera efteråt.

Jag är en sån person som mår väldigt dåligt av att ta blodprov, blir väldigt berörd av att någon sticker en nål i mig och när man ser att det liksom.. åker ur kroppen och bara jag kollade på dom som låg där och gav blod började jag svettas och skaka..

.. men det ska nog gå bra :) Ska jag behöva gå igenom 1-2 såna dagar om året för att kunna hjälpa andra så är det värt det :)

MissInAction
2013-04-17 15:41
#3

Ja det är ju faktiskt en hel del mediciner som godkänns vid blodgivning, som tur är! 🙂

Oj blir du så påverkad? Hm kanske hjälper med avslappning eller meditationer? Och fokusera på andningen när du är där. Lätt att man glömmer bort att andas om man är nervös 🙂 Jag fick första gången tipset att lägga ena handen långt ner på magen och känna varje andetag. Det var lätt att slappna av då. Och tja, det är nog olika från person till person men för mig har det känts lättare för varje gång, eftersom man vet vad som kommer hända. 

Du kan ju se till att du har någon med dig som moraliskt stöd också!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jetaime
2013-04-17 18:34
#4

Det ska nog gå bra :)

Oavsett om jag är rädd eller känner mig nervös så vet jag att jag kommer göra det, och det kommer att kännas bra efteråt :D

Upp till toppen
Annons: