Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 1555 ggr
seba
2013-11-24 15:04

"Alla i Stockholm bör kallas till blodgivning"

Artikel i SVD 11/09:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/alla-stockholmare-bor-kallas-till-blodgivning_8508344.svd

Vad tycker ni, vore det bra att gå ut med en kallelse till alla, inte bara de som bor i Stockholm? Skulle fler välja att bli blodgivare?

Ni som inte är blodgivare, skulle detta få er att välja att gå till en blodgivarcentral?

Annons:
MissInAction
2013-11-25 13:57
#1

Intressamt. Jag tror att det är bra att skicka en kallelse till alla faktiskt, och att det fortfarande poängteras att det är frivilligt. För många tänker ju på det ibland och glömmer bort det, det blir liksom aldrig av, och de behöver en liten knuff. Andra kanske inte har tänkt på det alls, men tänker till då det kommer en kallelse. 

Själv är jag blodgivare men jag tror att jag skulle bli sporrad att gå om jag blev kallad.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Gatukorsning
2013-11-26 22:13
#2

Jag tror att det skulle locka fler till att ge blod, absolut. Tror det blir lättare att komma ihåg då för många.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

seba
2013-11-27 09:03
#3

Jag tror också att det skulle få fler att gå till en blodgivarcentral. Har pratat med en hel del personer som inte vet om att de flesta kan lämna blod, många tror att det är krångligt och tar lång tid.

Vi får hoppas att det blir verklighet i fler kommuner!

Upp till toppen
Annons: