Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 1235 ggr
jojjon
2014-02-15 12:25

Hur bli blodgivare

Hejsan på er alla! Jag har bestämt mig för att bli blodgivare och uppfyller alla krav som ska uppfyllas för att man ska få göra det men har helt enkelt inte kommit till skott. Det jag undrar är hur ska man börja? Ska man ringa och boka tid? Ska man göra någon hälsoundersökning först eller hur går det till och hur ska man gå tillväga? :)

Annons:
Caf_Roy
2014-02-15 12:36
#1

Gå dit bara. Första gången får man fylla i papper och svara på frågor. De tar också blodprov. När resultaten av blodproven är tillbaka hör dom av sig så man får komma på sin första blodgivning. Lycka till!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

jojjon
2014-02-15 14:11
#2

Tack :) 
Då ska jag försöka komma till skott nu då :) Har alltid sagt att jag vill hjälpa människor och detta känner jag är väll en bra början :)

seba
2014-02-15 17:45
#3

#2 Roligt att höra =)

Och du har alldeles rätt, detta är en enkel grej som inte kostar något och som inte tar speciellt mycket tid. Något de flesta kan göra =)

Har du hört talas om Tobiasregistret? En annan bra grej att tänka på om man vill göra något för andra.

jojjon
2014-02-15 17:50
#4

Jag har hört talas om det men inte förstått helt vad det är :) #3

seba
2014-02-15 18:45
#5

#4 Jag publicerade en artikel nyss om det, med lite information. För mer info, gå in på hemsidan 🙂

Upp till toppen
Annons: