Annons:
Etikettallmänt-om-blodgivning
Läst 2727 ggr
seba
2/18/14, 3:59 PM

Husdjur som donatorer

Är din hund eller katt donator? Om inte, har du funderat på det?

Annons:
[Skörbjugg]
2/18/14, 4:25 PM
#1

Jag har funderat på att låta en katt bli det, är bara inte helt säker på hur jag ska komma till skott. När han blir lite äldre ska jag kolla lite mer på det där. :)

seba
2/18/14, 6:17 PM
#2

http://www.djursjukhusen.se/patient-hos-oss/vara-avdelningar/blodbank/blodgivare-katt/

Detta är i Stockholm, men det går till likadant vid de flesta djursjukhus =) Ta kontakt med Ultuna t.ex. så får du ännu mer info =)

[Thiah]
3/3/14, 6:41 AM
#3

Jag var på G att börja ansöka om att få bli det med min stora hankatt. Katter ska, om jag förstått det rätt, väga över 5kg för att få lämna blod.  Min hankatt var en go 6 kgs klump som gärna skulle kommit till veterinären (man fick ju åka buss och grejer 😉) men han blev tyvärr sjuk och fick avlivas.

Gatukorsning
3/14/14, 10:50 PM
#4

#3 Det låter som om den katten hade varit optimal för att bli en blodgivarekisse! Åka buss och grejer tycker ju inte alla katter är lattjolajban liksom…

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[Thiah]
3/15/14, 8:26 AM
#5

Jo han hade varit helt optimal. Tycke inte värst illa om veterinären heller och var riktigt snäll mot dem och sköterskorna. Lättare katt att transportera och sätta i nya miljöer har ja inte träffat.

ChristineL
4/9/14, 4:53 PM
#6

En av tre katter är det. Dom andra två får man jaga för att över huvud taget få in i buren så dom mår bäst av att hoppa det. Men han som är blodgivare springer glatt in i buren så fort den kommer fram, står den framme längre perioder så ligger han helst i den ;) Inga problem att frakta honom och kommer villigt fram och hälsar veterinären/sköterskan när buren öppnas på plats. Han har varit blodgivare i två år nu tror jag.

Annons:
Gatukorsning
4/14/14, 10:20 PM
#7

#6 Tycker du att det funkar bra då? Med den katten som ger menar jag. Blir han lite trött efteråt eller märks det inte så mycket?

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

ChristineL
4/15/14, 9:52 AM
#8

#7 - Ja, det funkar jättebra, bara lite trött efteråt och dom andra två fräser gärna ut honom när han kommer hem :P Jag har aldrig märkt något konstigt på honom och enligt veterinären där aldrig något som skulle få henne att tveka till att han passade.

Karolina-H
4/24/14, 8:29 AM
#9

Min ena hund är blodgivare. han är lugn och snäll och har inga rpoblem med att vara hos veterinären så därför passade han så  bra till det.

Codeavalone.blogg.se

IceTee
6/5/14, 1:37 AM
#10

Funderat på det med vovven, men hon är för liten, samt att hon inte kan låta nål-hålen vara sen utan slickar upp det till ett sår (märkte det efter hon haft dropp)…

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: