Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 12249 ggr
Mandusius
3/3/15, 8:55 PM

Hur mår ni efter ni givit blod?

Jag tillhör dem som måste ligga ner halva dagen efteråt innan yrseln försvinner^^' Men inte varje gång men de flesta gånger i alla fall:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Reko
3/3/15, 8:59 PM
#1

Jag märker aldrig något.

karinpoberget
3/3/15, 9:00 PM
#2

Jag mår alltid toppen efter blodgivning!

Har väldigt mycket energi, kan mycket väl sticka ut och springa efteråt pga överskottsenergi.

Jag har lämnat blod 52 gånger och alltid mått lika bra efteråt =))

[missbridge]
3/3/15, 10:38 PM
#3

Jag har bara gett blod en gång. Var väldigt dåsig under själva tappningen, men efter lite macka och festis kunde jag åka till skolan och lyckas hålla mig vaken. Var lite extra trött bara, som om jag tränat på morgonen typ.

emawid
7/9/15, 10:07 PM
#4

Jag brukar antingen bli lite avslagen eller så får jag överskottsenergi i en vecka efteråt. Mår absolut bäst om jag sovit, ätit och druckit bra innan tappningen. Det är väl rätt så logiskt men kan ändå vara bra att tänka på. Samtidigt är det ju bra att man får i sig någonting efteråt med. Men om du mår så dåligt efter en tappning så bör du kanske tänka igenom hur du brukar må innan. Hur du sover, hur du äter och liknande. Prata med de på blodgivningen med om de har några förslag på hur du kan må bättre. :-)

The_pearl
8/11/15, 9:51 PM
#5

Jag känner mig trött o nästan bakis dagen efter. Brukar inte känna mig bra i varje fall..

[Giiisella]
2/27/16, 10:51 PM
#6

Inga problem direkt efter blodgivningen för min del. Det enda är att det tar 1-2 månader minst för mig att återhämta mig i träningen… Löpningen går otroligt segt! Mitt blodvärde går väldigt långsamt uppåt p.g.a. att jag är vegetarian, så i perioder lämnar jag bara blod 1 gång/år, ibland 2.

Annons:
Obnoxiously
3/3/16, 5:41 PM
#7

När jag lämnade första gången höll jag på att svimma. Fick ligga på en brits ganska länge innan jag återhämtade mig. Resterande gånger efter det har jag tagit det ganska lugnt innan jag klivit upp, druckit saft och ätit Dextrosol. Har sedan satt mig upp en stund för att sedan ställa mig och har aldrig känt av något alls då :)

flisan708
4/4/16, 6:01 PM
#8

Jag mår helt ok efter blodgivningen och efter några dagar får jag en kick. Min kropp mår mycket bra av blodgivningen.

Upp till toppen
Annons: