Annons:
Etikettallmänt-om-blodgivning
Läst 5270 ggr
IceTee
2015-12-06 01:04

Rädsla och nervositet inför första blodgivningen

I februari förra året tog jag tag i att ge blod, och det första mötet var ju att se så allt var ok vilket det var och vi bokade en tid för att ge blod. Denna tid fick jag dock skjuta på eftersom jag blev sjuk och så har det gått fram tills nu då jag tog tag i att kolla upp mitt mående hos läkaren. Hon sa att det inte var någon fara för mig att ge blod så på måndag tänkte jag ringa dem och boka en tid. Problemet är att jag är lite rädd och nervös inför det och skulle gärna få höra era tankar och erfarenheter. Smärtan kan jag inte påstå att den skrämmer mig, så många nålar jag fått i kroppen (tatuering, piercing, och blodprov), men det som gör mig nervös är att jag dels är rädd för att bli trött och somna på busen hem då jag inte vet om jag kan få någon som följer med, och dels är jag rädd att bli sjuk efter. Mina problem var att jag känt mig lätt förkyld, och jag är rädd att det ska vara en "riktig" förkylning när jag ska ge blod som jag missar eftersom jag mår såhär hela tiden! Vad tänker ni om mina tankar? Vad är era erfarenheter?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Farwuq
2015-12-06 14:21
#1

Då jag gav blod första gången i början av 80-talet så hade jag inga problem.
Alla var vänliga och så. Efteråt fick man om man ville ta en fika och knäckemacka. Allt var vid det bästa och jag fortsatte med att ge blod till slutet av 80-talet.

Det finns inget att oroa sig för.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rumblebee
2015-12-13 20:23
#2

Är du orolig för att känna av blodförlusten när du ska hem, så se till att ta med något du kan äta och dricka efter och sitt ned ett tag och bara ta det lugnt.

Adelheid
2016-01-21 13:26
#3

Jag hade inga problem alls. De sa att jag skulle ta det lite lugnare resten av dagen, inte stå før længe, stå på stegar eller liknande som kunde skada mig eller andra om jag svimmade. Men jag kænde absolut ingen skillnad mer æn att jag blev trøtt på kvællen redan ved 18 nær jag egentligen børjar bli trøtt ved 20 normalt.

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: