Annons:
Etikettvanlig-blodgivning
Läst 14133 ggr
lliinnnn
2016-07-05 19:44

Första gången

Hejsan alla erfarna. Idag skulle jag äntligen ge blod för första gången. Har varit nervös hela dagen, är även lite hypokondriker och får lätt panik men vill så gärna hjälpa till! Så idag var det dags, lagom nervös för att svimma! Väl där svimmar tjejen bredvid mig, vilket ger mig panik. Allt går bra fram till de tar ut nålen och det börjar snurra, svartna och hörseln försvann. Jag hann säga till innan jag svimmade så jag var vaken hela tiden. Men FY vad obehagligt speciellt när man har lätt att få panik och oroar sig för allt! Jag undrar nu om detta är något jag kommer uppleva varje gång? Eller om det är vanligt att det blir så första gången? Det var så obehagligt men nu efteråt känns det bra att jag vågade och övervann min rädsla även om det inte gick som planerat!

Annons:
Honestyisdead
2016-07-05 19:48
#1

Du vänjer dig om du gör det regelbundet.

vendelay
2016-07-05 19:52
#2

Bra jobbat!! 🤗

Jag tycker också att det är sjukt otäckt. Har försökt ge blod ganska många gånger nu men blir aldrig godkänd, men bara det lilla de tar för att testa blodet räcker för att min mage ska vilja vända sig ut och in. Det är fruktansvärt men det är ju samtidigt så himla viktigt att lämna blod. Det kommer bli bättre ska du se, det kommer vara värst de första gångerna. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

lliinnnn
2016-07-05 19:55
#3

Okej! Jag tänker iallafall ge det en gång till!! Men sjuksystern sa att jag skulle vänta ett halvår till nästa gång. Men då tänker jag att kroppen kommer "glömma" hur det var och därför kommer samma hända igen..! Eller det spelar ingen roll hur långt det går mellan? Kroppen kommer ihåg känslan av tömning en längre tid?

Honestyisdead
2016-07-05 19:58
#4

Man får se till att ligga kvar och ta det lugnt. Dricka något sött och äta någon frukt innan man reser sig.

lliinnnn
2016-07-05 20:47
#5

En annan fråga! Fick med mig järntabletter hem, men när ska jag ta dem?! Nu på kvällen? Hur ofta? Brukar ni ta era?

Upp till toppen
Annons: