Slippa känna blodslangen?
Hej, jag har precis bokat tid för blodgivning imorgon och undrar ifall någon av er har tips med ett litet problem jag har.
Jag klarar av nålen rätt bra genom att titta bort (syns inte, finns inte lixom) men den där slangen där blodet rinner äcklar mig något otroligt. Den är varm och påminner mig konstant om att det är blod som kommer ut ur min kropp. Det jag undrar är om någon av er också haft det problemet eller kan komma på en lösning. Min enda tanke är att lägga typ papper mellan slangen och armen med jag vet inte om det kommer funka eller bara vara i vägen?
Tack,
#0: Jag kan tänka mig att det är flera andra som upplever precis samma sak. Berätta för sköterskan hur du känner så kan du säkert få en kompress eller liknande att ha emellan.
Suveränt att du vill lämna blod! 😄
// Harley
Ja, det tänkte jag inte ens på. Tack så mycket!
#2: Inga problem, lycka till imorgon! 🌺
// Harley
Ville bara fylla på med att väl på blodcentralen sa de att det inte var möjligt att lägga någonting mellan. Eftersom jag sagt att jag tycker att slangen är obehaglig så lyckades hen lägga den på ett sätt så att den vilade bredvid armen, men det sa hen inte brukade vara möjligt så jag hade tur.